RSS

SINETRON "SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA" EPISODE 31 - 35



SINOPSIS SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 31

Penduduk Kampung: Kita tak boleh biarkan mereka menderita. Mereka mesti diselamatkan. Mahu tak mahu kita kena bayar "ufti" pada Puteri Duyung di Teluk Hijau.

Penduduk di desa itu sentiasa kirim ufit kepada Puteri Duyung yang dipercayakan boleh menyelamatkan dan menyembuh penyakit aneh di desa itu. Tetapi mereka sudah tidak ada apa-apa lagi yang boleh diberikan. Tiada siapa yang masih ada emas dan perak. Salah seorang penduduk desa di situ kata biarkan mereka mati saja. Katanya mereka saja yang cari penyakit tangkap dan makan ikan di Teluk Hijau. Tetapi menurut penduduk yang lain, mereka harus diubati dan bukannya dibiarkan begitu saja. Ada pula yang kata, orang lain yang buat salah kenapa pula mereka yang tanggung.

Menurut ketua kampung, sekarang masalah yang mereka hadapi adalah bahan emas dan perak di kampung mereka sudah kehabisan dan mereka tidak tahu apa lagi yang boleh ditawarkan kepada Puteri Duyung. Tia dan Kendil terdengar masalah mereka dan Tia kata dia ada sesuautu untuk diberikan. Penduduk di situ terkejut melihat Kendil dan kata jangan-jangan Kendil dan Tia adalah utusan Puteri Duyung dari Teluk Hijau. Tia minta mereka usah khuatir kerana mereka tidak mempunyai niat jahat. Kata Tia Kebetulan mereka lalu di situ dan terdengar perbincangan mereka. Tia menawarkan barang kemasnya untuk dapatkan ubat-ubatan. Penduduk di desa itu berasa amat berterima kasih kepada Tia. Selepas itu mereka membawa "ufti" dan dihanyutkan hingga ke istana Puteri Duyung di Teluk Hijau. Kendil tanya dengan hanya begitu saja? Kendil difahamkan pada keesokan pagi, di tepi pantai itu pasti ada sebotol ubat untuk merawat mereka yang bertiga tadi yang terkena penyakit itu. Mereka terdengar nyanyian Puteri Duyung dan mereka percaya Puteri Duyung sudah berada di situ dan mereka pasti selamat dan akan terima ubat-ubatan itu esok.

Kendil berasa ada sesuatu aneh tentang Puteri Duyung itu. Kisahnya bersambung...


SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 31 P1



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 31 P2



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 31 P3



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 31 P4



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 31 P5



SINOPSIS SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 32

Kendil dan Tia tiba di suatu desa dan mereka mendapati desa itu dalam keadaan kacau bilau, semua penduduk berada dalam keadaan panik melarikan diri dengan membawa barang-barang mereka. Gunung yang terletak berdekatan dengan kediaman mereka meletus lagi. Kendil dan Tia sempat menyelamatkan seorang wanita dan cucunya kemudian Kendil dan Tia membawa mereka ke tempat yang selamat.

Hari telah larut, Kendil dan Tia terpaksa harus bermalam di desa itu walau mereka tahu desa itu sudah banyak ditinggal penghuninya karena gunung batu yang sering meletus.

Mardin, seorang kaya dan terpandang di desa itu lalu menyarankan warga untuk segera meninggalkan desa itu, kalau tak ingin tertimbun batu dari gunung itu. Bahkan Mardin berusaha meyakinkan warga dengan mendatangkan seorang dukun untuk menerawang apa yang akan terjadi dengan desa itu, terutama gunung batu.

Kendil penasaran, dia dan Tia memberanikan diri menghampiri gunung itu, Kendil heran dengan suasana gunung itu, tak terlihat tanda-tanda bahwa gunung itu pernah meletus, yang ada hanya bongkahan batu-batu. Bahkan mereka menyaksikan sendiri, beberapa orang sedang menyalakan mesiu, jadi suara itu bukan berasal dari letusan gunung melainkan ulah manusia.

Kendil juga melihat Mardin di sana. Kendil jadi tahu, Mardin berusaha mengusir warga dari desa itu agar dia bisa leluasa mengerjakan dan menguasai tambang permata di bawah tanah tepat di bawah desa itu.

Kendil mencoba menjelaskan pada warga, namun tak ada yang percaya, hanya nenek yang pernah ditolongnya waktu itu yang mempercayai Kendil. Nenek itu juga pernah tak sengaja menyaksikan sendiri ulah Mardin.

Kendil dan Tia lalu mencoba mendekati rumah Mardin agar ia dapat bukti bahwa semua perkataannya benar. Namun anak buah Mardin berhasil menangkap mereka. Tia diancam akan dibunuh karena akan sangat membahayakan Mardin. Kendil dengan susah payah menyelamatkan Tia dan berhasil kabur. Kendil lalu menyelamatkan rumah warga yang akan diledakkan oleh Mardin karena warga itu tak juga mau pergi dari desa.

Dengan bukti yang kuat akhirnya Kendil bisa meyakinkan warga dan mereka bergerak menangkap Mardin dan anak buahnya. Desa kembali aman, bahkan berkat Kendil, kini warga hidup sejahtera dari hasil tambang permata…

Pembukaan Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 32



SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 32 P1



SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 32 P2



SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 32 P3



SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 32 P4



23/11/09 Anak Serigala: Penghujung Ep33 Part 1 - Si Cantik dan Si Buruk Rupa(last)



23/11/09 Anak Serigala: Penghujung Ep33 Part 2 - Si Cantik dan Si Buruk Rupa



23/11/09 Anak Serigala: Penghujung Ep33 Part 3 - Si Cantik dan Si Buruk Rupa



SINOPSIS SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 34

Kendil dan Tia tiba di sebuah desa dan mereka ternampak sebuah menara tinggi yang tidak mempunyai sebarang pintu. Tiba-tiba muncul seorang nenek sihir dan memanggil nama Arimbi. Nenek sihir itu meminta Arimbi menghulurkan rambutnya agar dia dapat naik ke atas menara itu. Tia dan Kendil mendapat tahu terdapat seorang gadis yang tinggal di menara tersebut.

Tia meberitahu penduduk di desa itu bahawa mereka sama sekali tidak berniat buruk. Tia tanya salah seorang dari penduduk di situ adakah mereka tahu tentang menara yang terletak di tengah hutan itu. Penduduk di desa itu memberitahu Tia sekiranya mereka sayang kepada diri mereka, mereka diminta jagan mendekati menara itu kerana itu adalah menara seorang nenek sihir. Kata mereka lagi, nenek sihir itu sengaja membina menara itu supaya anak angkatnya, Arimbi tidak boleh melarikan diri. Dia sengaja tidak buat pintu supaya supaya penduduk yang tinggal di sekitar sana tidak dapat masuk ke dalam. Malang sungguh nasib Arimbi.

Apabila ibubapa Arimbi ingin pergi menjenguk anak mereka, mereka tidak dibenarkan pergi ke situ kerana khuatir nenek sihir akan menyakiti mereka lagi. Penduduk itu juga mengingatkan ayah Arimbi bahawa muka dia cacat seumur hidup dan sampai saat ini dia harus menggunakan tongkat disebabkan hal itu juga suatu ketika dulu. Ibu bapa Arimbi kata mereka bersedia untuk menanggung segala risikonya kerana mereka terlalu rindukan Arimbi. Kendil dan Tia yang lalu di tempat itu ternampak apa yang sedang berlaku.

Bagaimanakah Kendil dan Tia dapat menyelamatkan Arimbi dari kurungan nenek sihir itu. Bagaimanakah agaknya kesudahan kisah ini? Semuanya akan terjawab dalam Episode 34 (Menara Nenek Sihir) Si Cantik dan Si Buruk Rupa.

SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 34 P1



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 34 P2



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 34 P3



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 34 P4



SINOPSIS SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA EPISODE 35

Tia dan Kendil tiba di sebuah desa yang kesejukannya amat luar biasa berbanding dengan tempat yang pernah mereka pergi.

Seorang ahli sihir terpikat dengan kecantikan Tia dan apabila dia melihat Tia dan Kendil melalui cermin ajaibnya dia berkata sendirian bahawa Tia sepatutnya menjadi miliknya.

Ahli sihir itu kemudiannya memanah Kendil dengan anak panah menerusi cerimin ajaibnya tempat ke belakang Kendil dan Kendil meninggal dunia. Penduduk di desa itu menolong Tia mengebumikan Kendil. Tia tidak rela meninggalkan Kendil yang baru dikebumikan dan dia menangis kesedihan. Tia tidak dapat hidup tanpa Kendil.

Penduduk Desa: Mari kita pergi dari sini. Upacara pengebumian mengikut adat kami semua dah selesai. Ayuh, kita tinggalkan tempat ini.
Tia: Tidak, saya tidak mahu tinggalkan dia sendirian. Bangun Kendil.

Penduduk di desa itu terpaksa membawa Tia meninggalkan tempat itu walaupun Tia tidak rela berbuat demikian. Ahli sihir itu berasa gembira dan katanya dia kasihankan Tia, kenapa dia menjadi sesedih sekarang. Ahli sihir itu berkata pada dirinya lagi bahawa air mata Tia membuat dia bertambah cantik.

Ahli sihir: Nasib baik aku ada anak panah ajaib. Jika dipanah, tepat menuju sasaran. Hahaha.....
Selepas itu ahli sihir bertukar rupa menjadi seorang lelaki muda yang tampan bernama Preja untuk mengaburi Tia. Bagaimanakah agaknya ahli sihir itu menipu Tia untuk mengikut kehendaknya?

SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 35 P1



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 35 P2



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 35 P3



SI CANTIK DAN SI BURUK EPISODE 35 P4



Courtesy of helloskyblu & strawberry2406

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS